فروشنده و هنر گوش دادن
فروشنده و مهمترین مهارت فروش
فروشنده با پرسیدن سوالات قدرتمند و گوش دادن خوب و فعال نیازهای واقعی مشتری را پیدا کرده و کار فروش را به پایان می رساند
هنر خوب گوش دادن
خوب گوش دادن در هر ارتباطی بسیار اهمیت دارد.
برای ایجاد و حفظ روابط خوب و مطلوب و جلوگیری از اختلافنظرها، کشمکشها و سو تفاهم باید خوب گوش دادن را آموخت و از آن در همهجا استفاده نمود.
یک فروشنده حرفهای باید بتواند بهراحتی نیازهای مشتری را پیدا کند.
پس از پیدا کردن نیاز مشتری آنرا با توجه به شناختی که از محصول (ویژگیها و فواید) دارد مطابقت داده و فروش را انجام دهد.
شما به عنوان یک فروشنده با گوش دادن به مشتریان برای شناخت نیازهایشان، به شما کمک میکند تا محصول یا خدمات مناسب را بهمنظور رفع نیازهایشان پیشنهاد دهید.
پس یکی از کارهای اصلی یک فروشنده پیدا کردن مهمترین نیاز مشتری است.
یک مشتری ممکن است نیازهای بسیاری داشته باشد اما همیشه یکی از آنها از همه مهم تراست و مشتری به خاطر مهمترین نیازش خرید میکند.
برای اینکه بتوانیم نیازهای مشتری را پیدا کنیم راههای زیادی وجود دارد.
ولی مهمترین این راهها، خوب گوش دادن است.
البته گوش دادن درفروش با پرسیدن سؤالهای قدرتمند اهمیت پیدا میکند.
سؤالهایی که مشتری با جواب دادن به آنها نیازهای خود را به ما خواهد گفت.
اما اگریک فروشنده نتواند به این پاسخها خوب گوش دهیم متوجه نیازهای مشتری نمیشویم. از امروز خوب گوش دادن را تمرین کنید