اگر فروش مغازه کم است این مطلب را بخوانید

اگر فروش مغازه کم است این مطلب را بخوانید

اگر فروش مغازه کم است این مطلب را بخوانید

امروزه فروش مثل گذشته نیست درگذشته قدرت دست تولیدکننده‌ها بود .
هر کس بیشتر تولید می‌کرد سود بیشتری نصیبش می‌شد.
ولی امروزه شما هر کالایی را که بخواهید می‌توانید به اسم خودتان سفارش دهید تا برایتان تولید کنند.
در زمان حال قدرت باکسی است که بیشتر بفروشد.
خریدار تعیین می‌کند که چه محصولی می‌تواند در بازار بماند و سود کندو چه محصولی محکوم به حذف از بازار است.

روش‌های فروش نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است.

درگذشته محصولات ازلحاظ تنوع و تعداد بسیار کمتر از حالا بودند و مشتری مجبور بود که همان محصولی که موجود است را بخرد .

در حال حاضر رقابت در بازار شدت گرفته و حق انتخابهای خریدار نیز بسیار زیاد شده است.
باید بتوانید خریدار را متقاعد کنید که محصول شما بهترین انتخاب برای او است.

مثلاً درگذشته اگر شما می‌خواستید پنیر بخرید فقط دو سه برند در بازار فعالیت داشتند ولی امروزه به حدی تولیدکننده زیاد است که خریدار حق انتخاب‌های بسیار زیادی دارد.

خریداران کنونی اگر موردتوجه و احترام قرار نگیرند از شما خرید نمی‌کنند چون انتخاب‌های بسیاری دارند
و از کسی خرید می‌کنند که به آن‌ها بیشتر توجه کند و احترام بگذارد.

 

sale

چرا باید فروش خود را افزایش دهیم

در شرایط کنونی و به دلیل مشکلات اقتصادی و تورم، کار برای همه فروشندگان بسیار سخت‌تر از گذشته شده است.
کسانی می‌توانند در این رقابت و شرایط موفق شوند که روش‌های متفاوت و جدید بیشتری درفروش استفاده کنند.
کسانی که حرفه‌ای‌تر باشند می‌توانند دوام بیاورند و آن‌هایی که از روش‌های قدیمی و سنتی استفاده می‌کنند به‌ناچار از گردونه رقابت خارج خواهند شد.

تغییرات به‌سرعت در حال وقوع هستند به‌وضوح می‌توانید ببینید که روش‌های خرید مردم عوض‌شده است.

مثلاً مشاهده می‌کنید که مردم با چه سرعتی در حال تغییر نگرش هستند و خرید از فروشندگانی که به روش سنتی کار می‌کنند را کم کرده و به سمت هایپر مار کت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای می‌روند؛ و یا در قسمت حمل‌ونقل، نرم‌افزارهای آنلاینی مثل اسنپ جایگزین آژانس‌های تلفنی شده است.

پس اگر می‌خواهید در بازار رقابتی امروز که به‌سرعت در حال تغییر است دوام بیاورید باید خود را به‌روز کنید و از مهارت‌های جدید فروش آگاه شوید.

چگونه فروش خود را افزایش دهیم

روزانه چه مقدار از وقتتان را برای یادگیری و آموزش درزمینهٔ کسب مهارت‌های فروش صرف می‌کنید.
چطور انتظار دارید فروشتان اضافه شود وقتی‌ همان کارهایی را انجام می‌دهید که درگذشته انجام می‌داده‌اید.
درزمینهٔ افزایش فروش حداقل ۶۰ هزار جلد کتاب نوشته‌شده است. در روز چند دقیقه برای یادگیری روش‌های افزایش فروش وقت می‌گذارید.

از امروز برنامه‌ای داشته باشید که روزانه حداقل یک ساعت درزمینهٔ کاری خود مطالعه کنید .
روش‌های جدید فروش را یاد بگیرد و فنّاوری و محصولات جدید زمینه کاری خود را بشناسید.
شما با تنها روزی یک ساعت مطالعه درزمینهٔ کاری خود بعد از گذشت چند ماه یک سرو گردن از رقبای خود بالاتر خواهید بود.
ولی انتظار نداشته باشید با تکرار کارهای گذشته بتوانید درفروش خود تغییر ایجاد کنید. آموخته‌های خود را در کارتان پیاده کنید.

 

مثلاً وقتی یاد می‌گیرید که همیشه تبسم بر لب داشتن و سلام کردن و تشکر کردن در جلب اعتماد مشتری تأثیر دارد از همان روز تمرین کنید که تبسم بر لب داشته باشید و به مشتری احترام بگذارید و از اینکه از شما خرید می‌کند تشکر کنید.
پس هر چه را که فرامی‌گیرید بلافاصله در کسب‌وکارتان پیاده کنید.
دانستن با توانستن تفاوت دارد. تا وقتی‌که دانسته‌هایتان را در کارتان پیاده نکنید هیچ تفاوتی در کسب‌وکارتان ایجاد نخواهد شد.

با توجه به تغییرات سریعی که در حال وقوع است و اهمیت آموزش و یادگیری مهارت فروش، پیشنهاد می‌کنم از امروز روزی یک ساعت را به آموزش خود اختصاص دهید.

در زیر لیست ده عنوان از بهترین کتاب‌های دنیا که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند آورده شده است:

  1. هنر فروش، نوشته برایان تریسی

  2. استراتژی‌های پیشرفته فروش، نوشته برایان تریسی

  3. نامه نهایی فروش، اثر دن کندی

  4. تسلط بر فروش برنامه‌نویسی شده: ۷ گام سیستماتیک برای تداوم موفقیت درفروش، نوشته اریک لاف هلم:

  5. رزرو شده، نوشته جاش ترنر

  6. اسرار فروش، نوشته زیگ زیگلار

  7. آیین دوست‌یابی، اثر دِیل کارنگی

  8. روانشناسی فروش، نوشته برایان تریسی

  9. معارفه‌های بی‌پایان، نوشته باب بورگ

  10. بی اندیشید و ثروتمند شوید، نوشته ناپلئون هیل

اگر می‌خواهید دنیای بیرون شما تغییر کند باید دنیای درونتان تغییر کند. اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان رشد کند شما باید انسان قوی‌تری شوید. پس هرروز زمانی را برای آموزش و یادگیری خود اختصاص دهید.

این مقاله را در زمینه فروش از دست ندهید کلیک کنید

2 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo