محصول یاخدمت جدیدکارایی دارد؟

محصول یاخدمت جدیدکارایی دارد؟

 

ارزیابی ایده ها

 

 

آیا محصول یا خدمت جدیدتان کارایی دارد؟

ایده‌ ها ارزان هستند. ۸۰ درصد محصولات جدیدی که حتی پس از تحقیقات و آزمایش‌های گسترده تولید می‌شوند، شکست می‌خورند و ۹۹ درصد ایده‌ های جدید غیر عملی هستند. قبل از اینکه عاشق ایده‌ خود شوید، آن‌ را به دقت ارزیابی کنید.

  • نخست ببینید آیا موثر است؟
  • آیا کار می‌کند؟
  • آیا تفاوت زیادی ایجاد می‌کند؟
  • آیا این ایده آن‌قدر خوب است که بهبود زیادی در شرایط فعلی ایجاد کند؟

محصول

کارایی

  • آیا محصول یا خدمت جدیدتان کارایی دارد؟
  • آیا بهبود قابل‌توجهی در شرایط فعلی ایجاد می‌کند؟

افراد زیادی را دیده‌ام که کالاها و خدمات خود را به بازار عرضه کردند و فکر می‌کردند با مهارت و اراده‌ فوق‌العاده‌ای که دارند، مردم از آن‌ها خرید خواهند کرد. اما آنچه باید بپرسید این است «چرا مردم از خرید چیزی که قبلا از آن راضی بودند دست بر می‌دارند و به جای آن محصول مرا می‌خرند؟»

محصول شما همیشه باید مزیت قابل‌توجهی نسبت به محصولات موجود ایجاد کند.

 

سازگاری

  • آیا محصول یا خدمت جدید شما با طبیعت انسان سازگار است؟
  • آیا با روش مطلوب مردم برای خرید سازگار است؟

امروزه، مردم به جای تحمل زحمت و ناراحتی رانندگی در سطح شهر و خرید از فروشگاه‌ها، آنلاین خرید می‌کنند. افراد بسیاری نیز هنوز برای خرید به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند. دلیلش این است که می‌خواهند قبل از خرید محصولات آن‌ها را لمس کنند، مزه کنند، بو کنند و احساس کنند. آن‌ها تجربه خرید واقعی را دوست دارند.

کدام یک از این‌ها، روش محبوب برای خرید محصولات شما است؟

 

آیا آن را دوست دارید؟

  • آیا خودتان محصول یا خدمت جدیدتان را دوست دارید؟
  • آیا آن را می‌خرید تا در خانه یا محل کار استفاده کنید؟‌
  • آیا آن را به مادر، پدر، برادر، خواهر یا بهترین دوستتان پیشنهاد می‌دهید یا می‌فروشید؟

موفق‌ترین پیشرفت‌های نوآورانه در شرکت‌های با رشد سریع، مواردی هستند که صاحبان و مدیران شرکت عمیقا آن‌ها را باور دارند، دوست دارند و به همه پیشنهاد می‌دهند.

  • آیا ایده محصول یا خدمت جدید با اهدافتان سازگار است؟
  • آیا ایده‌ای هست که شما یا شخص دیگری بتوانید به آن تعهد پیدا کنید؟‌

اگر با هدف زندگی‌تان سازگار نیست و با تمام وجود به آن تعهد ندارید، شاید بهتر باشد آن را به شخص دیگری بسپارید.

 

محصول۱

آیا ساده است؟

سرانجام اینکه، آیا ساده است؟

تقریبا همه نوآوری‌های بزرگ در نهایت ساده هستند. می‌توان آن‌ها را در ۲۵ کلمه یا کمتر توضیح داد. مشتری تعریف نوآوری جدید را می‌شنود و می‌گوید «بله خوب است. همان چیزی است که می‌خواهم. آن را می‌خرم. همان چیزی است که به آن نیاز دارم.»

سادگی کلید موفقیت محصول یا خدمت جدید است، زیرا باید توسط افراد معمولی فروخته شود و افراد معمولی لزوما در حوزه محصوالتی که می‌فروشند تخصص ندارند. همچنین افرادی معمولی این محصوالت را می‌خرند و نمی‌توان انتظار داشت که پیچیدگی محصول یا خدمت را درک کنند و شاید نتوانند به راحتی محصول یا ارزش واقعی آن را بشناسند.

  • آیا زمانبندی‌تان صحیح است؟
  • آیا در حال حاضر عملی است؟

گاهی یک ایده خیلی زود یا خیلی دیر به بازار می‌رسد. شاید ایده‌ای عالی برای تولید یک محصول لوکس در زمان بحران اقتصادی به مشکل بخورد. به همین ترتیب، ایده تولید یک محصول ارزان در زمان شکوفایی اقتصاد نیز شکست خواهد خورد.

  • آیا عملی است؟‌
  • آیا ارزش دارد برای تولید و پخش محصول جدید زمان، کار و هزینه‌ صرف کنید؟

تمرینهای عملی

  1.   خود را موظف کنید «سوالات بیرحمانه‌ای» درباره ایده محصول یا خدمتتان بپرسید و قبل از سرمایه‌گذاری برای ارائه محصول یا خدمتی جدید به بازار، نظرات مشتریان فعلی و احتمالی را بپرسید.
  2. قوانین طلایی موفقیت در کسب‌وکار را به یاد داشته باشید.
  • قانون شماره یک: همیشه حق با مشتری است.
  • قانون شماره دو: هر جا شک کردید، به قانون شماره یک رجوع کنید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo