دلار و وضعیت بازار
قیمت دلار هرروز در حال افزایش است و قدرت خرید مردم روز به روز کاهش می یابد.
افزایش قیمت دلار ، باعث شده طی ماههای اخیر ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم ۸۰ درصد کاهش پیدا کند
کسانی که در کار فروش هستند با افزایش قیمت دلار با مشکلات فراوانی دستوپنجه نرم میکنند.
مثلاً یک چرخگوشت را که ۳۰۰ تومان میخریدند و ۳۵۰ میفروختند
الآن باید ۳۵۰ بخرند یعنی درواقع روی فروش اول هیچ سودی نصیبشان نمیشود
و بااینهمه تورم و کرایه و مالیات چطور میتوانند به کار خود ادامه دهند.
با افزایش قیمت دلار قدرت خرید مردم کم شده است.
کاهش قدرت خرید مردم و افزایش سرسامآور هزینهها باعث شده است که سفره مردم روزبهروز کوچکتر شود
خانوادهای که درآمدش دو میلیون بوده و با آن مخارج زندگی را تأمین میکرده است
الآن باید چهار میلیون درآمد داشته باشد که بتواند مثل گذشته زندگی کند.
حقوق این خانواده که افزایش پیدا نکرده و باید بسیاری از اقلام سبد خانواده خود را حذف کند
تا بتواند با همان دو میلیون زندگی را بگذراند.
قصد ندارم در مورد دلایل به وجود آمدن این رکود صحبت کنم
چطور فروش خود را افزایش دهیم
سؤال این است با این شرایط به وجود آمده چکار کنیم و چه اقداماتی انجام دهیم
تا به مردم کمک کنیم و فروشمان را هم افزایش دهیم.
آنچه مسلم است پول باید در جریان باشد.
دقت کنید در سی چهل سال گذشته همیشه بازار به این صورت بوده و اجناس روزبهروز گرانتر میشوند
درسته که این بار از همیشه سیر صعودی قیمتها بیشتر است ولی در کل بارها این اتفاق تکرار شده.
ممکن است چند روز بازار در شوک باشد ولی بهمرور عادی میشود.
شما بهعنوان فروشنده کالای خود را گرانتر میخرید
ولی به همان درصد هم گرانتر میفروشید و این روال همیشه بوده است.
این بار اولی نیست که قیمتها به اینگونه افزایش مییابد و مطمئن باشید بار آخر هم نخواهد بود.
در شرایط رکود کالای خود را انبار نکنید
سعی نکنید که اجناس خود را در انبار نگهدارید به امید اینکه گرانتر شود و سود کنید.
شما وقتی سود میکنید که پولتان در گردش باشد.
شما به هر قیمتی که بخرید مثل سابق درصد سود خود را روی اجناس بکشید و بفروشید.
هر چه سریعتر کسری اقلام مغازه خود را تهیه کنید چون هرروز قیمتها افزایش مییابد
تجربه نشان داده است معمولاً هیچ گرانی ارزان نمیشود. منتظر پایین آمدن قیمتها نباشید،
اقلام موردنیاز خود را تهیه کنید.
چه کسانی در این شرایط دوام میآورند
بهترین زمان برای افزایش فروش زمانی است که رقبای شما دست از تلاش و تبلیغات برداشتهاند و در حال غر زدن و گلایه و شکایت از اوضاع بازار هستند.
بهزودی شرایط به حالت عادی برمیگردد و کسانی موفق هستند که در زمان رکود همه تلاششان را برای بهبود کسبوکار خودکرده باشند.
هیچوقت از تلاش و پیشرفت در کسبوکار خود دست برندارید
در پایان چند راهکار عملی ساده برای اینکه در شرایط سخت بازار بتوانید تفاوت ایجاد کنید
و نهتنها مشتریان قدیمی خود را حفظ کنید بلکه به تعداد آنها هم اضافه کنید ارائه میدهیم:
چند راهکار عملی برای افزایش فروش
در هنگام مراجعه مشتری به او لبخند بزنید . اگر او از اوضاع خراب بازار شروع به گلایه و غر زدن کرد .شما بگویید خدا را شکر اوضاع خوب است
و بهتر هم خواهد شد. مشتری اگر ببیند شما در حال غر زدن و گلایه از اینکه فروشتان کم است هستید
با خود میگوید حتماً علتی دارد که فروشش کم است. پس من هم از او نخرم
سعی کنید مشاور مشتری باشید فقط به فکر فروش نباشید
به مشتری خود کمک کنید که بهترین انتخاب را داشته باشد.
به مشتری نشان دهید سودی که خرید از شما برایش دارد خیلی بیشتر از پولی است که پرداخت میکند.
همیشه به سرووضع و لباس خود برسید و بسیار مرتب و تمیز باشید
با احترام با مشتری خود برخورد کنید مشتری از شما احترام میخواهد
مردم به دلایل شخصی خودشان خرید میکنند نه دلایل شما.
این دلایل میتواند فرار از یک درد و یا به دست آوردن لذت و شادی باشد.
سعی کنید با پرسیدن چند سؤال دلیل آنها را از خرید پیداکرده بفهمید که نیاز واقعی آنها چیست.
تا میتوانید با مشتری خود در ارتباط باشید. شما میتوانید با برگزاری قرعهکشی ماهیانه شماره همه مشتریانتان را بگیرید؛
و به مناسبتهای مختلف به آنها پیام دهید؛ و با آنها در ارتباط باشید.
این کار به مشتریان شما احساس خوبی میدهد؛ و به مشتریان وفادار شما تبدیل میشوند.
برای آموزش خود وقت بگذارید.
هرروز ساعتی را برای یادگرفتن روشهای جدید فروش و زمینه کاری خود اختصاص دهید.
این کار بهتنهایی شمارا از همه رقبایتان متمایز خواهد کرد.
خداحافظی خوبی داشته باشید زیرا خداحافظی هم بهاندازه سلام اهمیت دارد.
به فکر فروشهای عمده باشید. در کار شما حتماً سازمانها و ارگانهایی هستند که محصول شمارا بهصورت عمده تهیه میکنند
سعی کنید اینجاها را پیدا کنید و بهصورت عمده به آنها بفروشید.
از امروز فهرستی از جاهایی که میتوانند از شما بهصورت عمده خرید کنند تهیه کنید و به دنبال برقراری ارتباط با آنها باشید.
در دوران رکود رفتار مصرفکنندگان که منبع اصلی درآمد کسبوکارها هستند،
تغییر میکند خوب دقت کنید ببینید رفتار خرید مردم چه تغیری کرده است
مردم دست از خرج کردن نمیکشند بلکه شیوه خرج کردن خود را تغییر میدهند.
شما هم فروشتان را متناسب با ذائقه آنها عوض کنید. این کار نیاز به تیز حسی دارد.
خوب ببینید خوب گوش دهید اگر در شرایط کنونی مردم بیشتر ضروریات زندگی را تهیه میکنند
سعی کنید به بهترین روش ممکن نیازمندیهای آنها را آماده کنید. و علاوه بر خدمتی که به آنها میکنید خودتان همسود کنید.
از مشتریان کنونیتان تشکر کرده و خواهش کنید ، شمارا به دوستانشان معرفی کنند. به ازای این کار به آنها پاداش دهید.
پیشنهاد می کنم این مطلب راببینید
عالی
متشکرم