زبان بدن |حریم شخصی |حریم خصوصی |بهترین فاصله با مشتری کدام است؟

زبان بدن |حریم شخصی |حریم خصوصی |بهترین فاصله با مشتری کدام است؟

زبان بدن |حریم شخصی |حریم خصوصی 

 

زبان بدن |حریم شخصی |حریم خصوصی 

بهترین فاصله با مشتری کدام است؟

اگر در کار فروش هستید زبان بدن یکی از مهمترین مهارتهایی است که به فرا گرفتن آن نیاز دارید.
یکی از نکاتی که در زبان بدن باید رعایت کنید حفظ فاصله مناسب با مشتری است.
شما باید بدانید که بهترین فاصله برای ارتباط با مشتری کدام است.
در این مقاله شما با انواع حریم‌ها ازجمله حریم شخصی، حریم خصوصی، و فاصله مناسب برای ارتباط با مشتری آشنا می‌شوید

 

انواع حریم‌ها

 

حریم خصوصی:

محدوده این حریم ۱۵ تا ۴۵ سانتیمتر هست و از اهمیت خاصی برخوردار است.
این حریم شخصی بوده و متعلق به خود افراد است. فقط افراد با صمیمیت فراوان و رابطه عاطفی خاص می‌توانند اجازه ورود به این حریم را داشته باشند.
درفروش به‌هیچ‌عنوان فروشنده اجازه نزدیک شدن به این حریم را ندارد

 

Customer privacy
Customer privacyان

حریم شخصی:

محدوده این حریم بین ۴۵ تا ۱۲۰ سانتیمتر مشخص‌شده است.
این فاصله‌ای است که افراد در مهمانی‌ها و محافل دوستانه با دیگران رعایت می‌کنند.
وارد شدن به حریم شخصی و خصوصی افراد اصلاً کار درستی نیست.
مخصوصاً فروشندگان نباید به‌هیچ‌عنوان به این حریم‌ها وارد شوند.

 

 

حریم اجتماعی:

حریم اجتماعی یا حریم عمومی محدوده‌ای بین ۱۲۰ سانتیمتر تا ۳ متر است.
این حریم برای افراد غریبه و کسانی که با آن‌ها آشنایی کمتری دارید مناسب است.
بهترین حریم برای ارتباط با مشتری این محدوده یعنی ۱۲۰ تا سه متر است.

 

 

حریم عمومی:

محدوده این حریم بیشتر از سه متر مشخص‌شده است.
هنگامی‌که مخاطب شما یک گروه بزرگ است این محدوده‌ای است که برای راحت بودن مشخص می‌شود.
هرکسی می‌تواند وارد حریم عمومی ما شود و حتی ورود به حریم اجتماعی هم قابل‌تحمل است.
ولی هیچ‌کس دوست ندارد یک غریبه که ممکن است یک فروشنده باشد وارد حریم خصوصی و یا شخصی او شود.

Customer privacy1
۱Customer privacy

جمع‌بندی:

حریم اجتماعی بهترین حریم برای صحبت کردن با مشتری است.
یک فروشنده حرفه‌ای باید فاصله ۱۲۰ سانتیمتر تا سه متر با مشتری خود را حتماً حفظ کند؛
زیرا ورود به حریم شخصی و خصوصی افراد به‌صورت ناخودآگاه بر ذهنیت مشتری اثر منفی گذاشته و در تصمیم به خرید او تأثیر می‌گذارد.
همیشه مواظب باشید در مواجهه با افراد چه حریم‌هایی را باید رعایت کنید.
اگر فروشنده هستید به‌هیچ‌عنوان وارد حریم خصوصی و شخصی مشتری نشوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo