دست دادن با مشتری | آداب دست دادن با مشتری کدام است؟

دست دادن با مشتری | آداب دست دادن با مشتری کدام است؟

نکات بسیار مهم در  دست دادن با مشتری

یکی از نکات مهم نحوه صحیح دست دادن با مشتری است.
دست دادن آدابی دارد و خیلی‌ها معتقدند از نحوه دست دادن افراد می‌توان به شخصیت آنان پی برد.
نحوه دست دادن پیام‌هایی را به مخاطب منتقل می‌کند که شاید منظور و نیت ما نباشد.
پس مهم است که آداب دست دادن با مشتری را فرابگیریم.

باید ها و نباید های دست دادن با مشتری 

 

 برای دست دادن با مشتری شما پیش‌دستی نکنید:

زیرا ممکن است مشتری شما حساسیت‌هایی داشته باشد و دوست نداشته باشد توسط کسی لمس شود. خیلی‌ها دوست ندارند کسی وارد حریم شخصی آن‌ها شود. اما این نکته را بدانید که برای مذاکرات مهم و مشتریانی که مهمان شما هستند پیش‌قدم شوید

 

محکم و مهربانانه دست دهید:

تمام کف دست فرد مقابل را لمس کنید فشار دست شما متناسب با صمیمیت شما با طرف مقابل است.

 

با دست‌های خیس دست ندهید:

اگر دست شما عرق می‌کند همیشه دستمال همراه داشته باشید. به‌هیچ‌عنوان با دست خیس باکسی دست ندهید.

 

دست دادن با دودست:

معمولاً ماکسانی را که خیلی دوست داریم با دودست دست می‌دهیم. در محاوره‌های روزمره عیبی ندارد اما در مذاکرات تجاری کار پسندیده‌ای نیست.

 

مثل ماهی مرده دست ندهید:

در این نوع دست دادن هیچ فشاری به دست طرف مقابل نمی‌آورند و انگار ماهی مرده در دست شماست این نوع دست دادن اصلاً پسندیده نیست

دست دادن ماهی مرده
دست دادن ماهی مرده

فشار بیش‌ازحد:

به حدی به دست طرف فشار می‌آورند که استخوان‌های مخاطب در حال خرد شدن باشند. تا جایی که مشتری اعتراض می‌کند. این نوع دست دادن هم پسندیده نیست.

 

گرفتن نوک انگشت‌ها:

این نوع دست دادن نیز پسندیده نیست. این نوع دست دادن شبیه به دست دادن ماهی مرده است.

 

دست بیش‌ازحد کشیده:

وقتی دست شما بیش‌ازحد کشیده شود این احساس را به مشتری منتقل می‌کند که نباید وارد حریم خصوصی شما شود.

دست کشیده
دست کشیده

دست سلطه‌گر:

این را به مشتری منتقل می‌کند که قصد دارید بر او مسلط شوید در این نوع دست دادن دست شما بالاتر از مشتری قرار می‌گیرد. این نوع دست دادن نیز پسندیده نیست.

 بهترین نوع دست دادن:

طوری دست بدهید که کل دست شما با شخصی که دست می‌دهید در تماس باشد و کامل به هم بچسبند و کمی به همدیگر فشار دهید.
همواره متعادل و حرفه‌ای دست بدهید. دست هر دو طرف برابر هم و فشار متعادل و در یک راستا قرارگرفته باشد.

 

جمع‌بندی:

شیوه صحیح دست دادن با مشتری را از امروز تمرین کنید.
روش‌های غلط دست دادن را یاد بگیرید و به‌هیچ‌عنوان این‌گونه با مشتریان خود دست ندهید.

 

 

3 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo