۶/ روش افزایش فروش با بودجه کم
شما میتوانید بدون توجه به بودجه راههایی برای افزایش فروش خود پیدا کنید.
اتفاقاً یکی از مهمترین جنبههای فروش شما زمانی شکل میگیرد که بودجه شما کم است.
بنا به هر دلیلی که بودجه شما برای بازاریابی کم بود میتوانید از این شش روش برای افزایش فروش کسبوکارهای کوچک استفاده کنید.
۱-با مشتریان فعلی خود صحبت کنید
مشتریان فعلی شما یکی از بهترین منابع برای افزایش فروش هستند.
تماس با مشتریان فعلی بسیار راحتتر از متقاعد کردن مشتری جدید است. مشتریانی که قبلاً با شما کارکردهاند به شما اعتماد داشته و باکیفیت محصول و خدمات شما آشنا هستند.
با آنها تماس بگیرید و از خریدهای گذشته آنها تشکر کنید و علت خرید آنها را بپرسید.
از آنها بپرسید چه چیزی در محصول شما برای آنها از همه مهمتر است.
چرا از شما خرید میکنند. چه خدماتی ارائه دهید بیشتر خوشحال میشوند.
خوب به جوابهای آنها گوش کنید. شما با توجه به جوابهایی که میدهند میتوانید فروشهای جدید، بیشترو بهتری داشته باشید.
۲-درست کردن پکیج محصولات
محصولات مرتبط خود را بهصورت یک پکیج دربسته بندیهای شیک و جذاب ارائه دهید.
ترکیب کردن چند محصول باهم میتواند برای مشتریان جذاب باشد و باعث افزایش فروش شود.
نکته مهم در استفاده از پکیج به کار بردن بستهبندی جذاب و شکیل است. حتماً در انتخاب بستهبندی دقت کنید.
یکی از دوستانم با استفاده از این روش فروش خود را متحول کرد.
او که شرکت پخش داشت و لوازم برقی میفروخت با درست کردن پکیجهای مختلف و ارائه آن در بازارهای جدید فروش خود را چندین برابر کرد.
مثلاً یکی از پکیجهای او شامل یک عدد فازمتر، چسب برق، چند عدد پیچ ورورپلاک بود که آنها را به قیمت ۲٬۵۰۰٫ میفروخت که یکی از مشتریان جدید او پلاسکوها و مراکز ارزانفروش بودند.
او با استفاده از خلاقیت خود و ترکیب چند محصول و پیدا کردن بازار جدید فروش خود را دگرگون کرد.
شما هم میتوانید از این روش در کار خود استفاده کنید.
۳-گرفتن رضایتنامه از مشتریان راضی
گرفتن رضایتنامه از مشتریان راضی میتواند در کار شما معجزه کند.
از مشتریانی که خرید کردهاند و از خرید خود خوشحال و راضی هستند بخواهید که رضایت خود از محصول شمارا کتباً بنویسند.
وقتی مشتری جدید رضایتنامه مشتریان قبلی را ببیند بهراحتی به شما اعتماد کرده و خرید میکند. ا
گر وبسایت دارید میتوانید از این رضایتنامه در سایت خود استفاده کنید و نظرات مشتریان راضی خود را در آنجا قرار دهید.
هم چنین در شبکه های مجازی از رضایت نامه ها استفاده کنید.
۴-گرفتن معرف از مشتریان قبلی
سعی کنید از مشتریانی که قبلاً خرید کرده و از خرید خود راضی و خوشحال هستند
تقاضا کنید که شمارا به حداقل سه نفر از دوستانشان معرفی کنند.
میتوانید از آنها خواهش کنید که شماره سه نفر از دوستانشان که به محصولات شما علاقهمند هستند را به شما بدهند تا خودتان با آنها تماس بگیرید.
مشتریانی که توسط مشتری راضی و خوشحال شما معرفی شود بهاحتمال بسیار زیاد به شما اعتماد کرده و راحت از شما خرید میکند.
گرفتن معرف از مشتریان قدیمی را بسیار جدی بگیرید.
۵-تخفیف ویژه به مدت محدود
تخفیف ویژه میتواند محصول شمارا برای مشتری بسیار جذاب کند. ولی در نظر داشته باشید که حتماً از ایجاد محدودیت در تخفیفهای خود استفاده کنید.
ایجاد محدودیت باعث میشود که جذابیت تخفیفهای شما برای مشتری چند برابر شود.
۶-از رسانههای اجتماعی در فضای مجازی استفاده کنید
میتوانید از رسانههای اجتماعی در جهت نشان دادن تبلیغات خود بهصورت رایگان استفاده کنید.
همچنین این رسانهها میتوانند بهصورت یک پل ارتباطی بین شما و مشتریانتان عمل کنند.
محصولات جدید خود را از راه این رسانهها به مشتریانتان معرفی کنید و از آنها بخواهید که نیازها و توقعات خود را اعلام کنند.
امروزه شبکههای مجازی نقش بسیار مهمی در بازاریابی و فروش دارند که نمیشود آن را نادیده گرفت.
جمع بندی
شش راه گفتهشده نیاز به سرمایه و بودجه برای بازاریابی و فروش ندارند.
شما با استفاده از هرکدام از این روشها میتوانید فروش خود را بدون صرف هیچ هزینهای افزایش دهید.
سعی کنید از امروز این روشها را در کارتان استفاده کنید ومطمن باشید از نتایج آنها شگفتزده خواهید شد.
عالی
متشکرم