مشتری مداری چیست؟|سه نکته مهم در راستای مشتری مداری

مشتری مداری چیست؟|سه نکته مهم در راستای مشتری مداری

مشتری مداری چیست؟

همانطور که در مقالات قبلی گفتیم مشتری مداری یعنی اینکه محصولات با کیفیت تولید کنیم و رویکرد سازمان بر حفظ مشتریان قبلی باشد.
درسازمانهایی که مشتری مداری را سرلوحه کار خود قرار می دهند این سازمان است که به دور مشتری می گردد .
وقتی اصول مشتری مداری را رعایت کنید،مشتریان از خرید خود خوشحالند و شما را به دیگران معرفی می کنند .
همچنین خرید خود را بارها تکرار می کنند.
این سازمانها با جلب رضایت مشتری به سازمانهای مشتری مدار معروف هستند.

 

 

مشتری مداری چه اهمیتی دارد؟

  • افزایش سود و بهبود منافع کلی سازمان
  • افزایش تکرار دفعات خرید مشتری
  • حفظ مشتری
  • افزایش سهم بازار
  • افزایش مراجعه مشتریان جدید معرفی‌شده توسط مشتریان وفادار

مهارتهای ارتباط با مشتریان بسیار مهم است.
مشتری مدار بودن ومهارتهای ارتباطی ،شما را از بقیه سازمانها متمایز می کند

افرادی که با مشتریان در ارتباط هستند باید این مهارتها را فرا بگیرند.این مهارتها با تمرین و تکرار به فرهنگ سازمانی تبدیل می شود.

مشتری مداری
مشتری مداری

 

 

 

سه نکته حیاتی در راستای مشتری مدار بودن سازمان شما

 

۱-مشتری مداری بایستی از یک دانش به یک فرهنگ سازمانی تبدیل بکنید.

این کار دشواریهای خودش را دارد و حتما زمان بر خواهد بود.شما باید نگرش مشتری مداری را تزریق بکنید به سازمان و این موضوع به فرهنگ تبدیل شود ویکی از عادتهای سازمان شما شود.شما باید به یکی سازمان مشتری مدار تبدیل شوید.

۲-ثبات کیفیت اولین قدم برای مشتری مداری است:

شما ممکن است که مشتری مداری را به فرهنگ تبدیل کنید اما خیلی وقتها از این نکته قافل می شوید که کیفیت محصولات بسیار مهم است.

اولین قدم برای رضایت مشتریان این است که ثبات کیفیت را تضمین کنید.
شما اگر سازمانی دارید و خدمات فوق العاده ای ارایه می دهید و مشترین زیادی جذب کرده اید هیچوقت خدماتی که باعث موفقیت شما شده است را قطع نکنید.
تمام تلاشتان را انجام دهید کهثبات لازم را در محصولات و خدماتتان داشته باشید.حداقل کاری که میتوانید بکنید این است که کیفیت محصولات خود را ثابت نگه دارید

۳-جای تابلوی حق با مشتری است کجاست؟:

این تابلو در سازمان شما جه جایی دارد؟
این تابلو باید روبروی سازمان شما قرار گیرد نه روبروی مشتریان شما .
این پرسنل شما هستند که باید بدانند که حق همیشه با مشتری است.

 

 

جمع بندی:

با توجه به اهمیت مشتری مداری لازم است که مشتری مداری را  به یک فرهنگ سازمانی تبدیل کنید.
این کار به پشتکارو مداومت زیادی دارد.

 

 

 

 

 

 

این مقاله را در زمینه مشتری مداری حتما ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo