نقش ویترین درافزایش فروش سازمان و فروشگاه
نقش ویترین درافزایش فروش .ویترین اولین پل ارتباطی با ذهن مشتری محسوب میشود .
ویترین سازمان یا فروشگاه شما خلاقیتها، نظم، تفکر و سطح کسبوکارتان را به مشتری نمایش میدهد.
ویترین، میتواند نقش مهمی در جذب و حتی دفع مشتری و درنتیجه میزان فروش یک سازمان یا فروشگاه داشته باشد.
دراین صفحه عکس چند نمونه ویترین جذاب را با هم مشاهده می کنیم که در نگاه اول هر مشتری را مجذوب می کند.
وقتی میگوییم ویترین منظورمان فقط ویترین جلو فروشگاهها نیست
تمام مواردی را شامل میشود که در نگاه اول روی ذهن مشتری قبل از ورود به سازمان و انجام خرید تأثیر میگذارد.
سازمانهایی هستند که درون آنها واقعاً بزرگ است و میتوانند خدمات فراوانی ارائه دهند اما به علت آشفتگی و بههمریختگی ویترین، مشتریها رغبت نمیکنند وارد آن شوند؛
اما اگر ویترین سازمان خوب باشد مشتریها به درون سازمان هم مراجعه خواهند کرد.
ویترینهای مهم یک سازمان
۱-نگهبانان
متأسفانه بعضی از سازمانها افراد نامناسب با پوشش نامناسبی برای نگهبانی سازمان انتخاب میکنند.
افراد مسن و یا با ظاهری بههمریخته و نامرتب، افرادی که قراراست به سازمان شما مراجعه کنند اول نگهبان سازمان شمارا میبینند
اگر نگهبان و اتاقک نگهبانی سازمان مناسب نباشد تأثیر منفی بر ذهن مشتری خواهد گذاشت.
پس در انتخاب نگهبانان و سرووضع آنان و اتاق نگهبانی دقت کنید. و به آنها مشتری مداری را آموزش دهید.
۲-مسئولین پذیرش و منشیها
یکی از مهمترین افراد در جذب مشتری مسئولین پذیرش و منشیها هستند.
اولین نفراتی هستند که با مشتری مستقیماً در تماس هستند.
مسئولین پذیرش و منشیها را با دقت انتخاب کنید و مهارت ارتباط با مشتری را به آنها آموزش دهید.
۳-باید به آسایش مشتریان خود فکر کنید
اگر قراراست که مشتریان شما در صفهای طولانی بماند و یا مدتی را برای دریافت محصول و خدمات شما منتظر باشند حتماً محل مناسب برای نشستن آنها در نظر بگیرید.
آسایش و آرامش مشتریان را در نظر بگیرید.
اگر سیستم خنککننده و گرمایشی نیاز است، حتماً برای مشتریان در نظر بگیرید نهتنها برای کارکنان سازمان.
بعضی وقتها مشاهده میشود که کارکنان زیر باد کولر نشستهاند و مشتریان در گرما و یا در آفتاب منتظر دریافت خدمات هستند.
فراموش نکنید این مشتریان هستند که بقای شمارا تضمین میکنند. وسایل آسایش مشتریانتان را فراهم کنید.
همیشه آبسرد کن در محلی که مشتریان منتظر میمانند تهیه کنید. آبسرد کن همیشه لیوان داشته باشد. نیمکتهایی برای نشستن مشتریان در نظر بگیرید.
از زدن کاغذهایی مثل لطفاً تقاضای نسیه نکنید و یا جنس فروختهشده پس گرفته نمیشود. جدا خودداری کنید.
اگر شما به محصولاتتان اطمینان داشته باشید نگرانی برای پس گرفتن آن ندارید.
سازمان خود را بررسی کنید و نقاط ضعف خود را پیدا نمایید.
سعی کنید آشفتگی و بینظمی در کسبوکارتان نداشته باشید. با رعایت نکردن موارد گفتهشده بالا، انرژیهای منفی را از بین ببرید.
صحبت پایانی:
خودتان را بهجای مشتری بگذارید از زاویه دید آنها به همهچیز نگاه کنید.
شما میتوانید از مشتریانتان در مورد خدمات خود سؤال بپرسید.
و یا از دوستانتان بخواهید که به سازمان شما مراجعه کنند و نقاط ضعف شمارا بگویند.
کسانی که از بیرون وارد سازمان شما میشوند بسیار بهتر از خودتان میتوانند نقاط ضعف شمارا تشخیص دهند.
سعی کنید انرژیهای منفی را از سازمانتان دور کنید.
ویترین اولین پل ارتباطی با ذهن مشتری محسوب میشود ویترین سازمان یا فروشگاه خلاقیتها، نظم، تفکر و سطح کسبوکارتان را به مشتری نمایش میدهد.
ویترین، میتواند نقش مهمی در جذب و حتی دفع مشتری و درنتیجه میزان فروش یک سازمان یا فروشگاه داشته باشد
خواندن این مطلب را در مورد ارتباط با مشتری به شما پیشنهاد میکنیم